ukazkove zdrojaky

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Úterý Březen 7 08:36:21 CET 2006

Martin `MJ' Mares píše v Po 06. 03. 2006 v 22:20 +0100:
> dodam, ze jedina vec, ktera mi z navrhu, ktere zde padly, pripadala
> ponekud zvrhla, byla indentovat zasadne tabulatory s tim, ze si je
> kazdy muze nastavit, jak chce. Verimt na pradavny axiom, ze tab size
> je vzdy a vsude 8 a kdo si ho zmeni, koleduje si o problemy. ;-)

Ja naopak prosazuju (ve svych projektech) odsazovani prave a jedine
tabem, pricemz jeho velikost si osobne nastavuju na 4 znaky, a opravdu
povazuju za plus, ze kod zustava plne citelny i pri jinych delkach tabu
- at uz 2 znaku (kdyz radky jsou moc dlouhe na aktualni sirku
obrazovky/okna editoru), anebo 6 ci 8 (kdyz chci i unavenym zrakem z
dalky videt okamzite odsazene bloky.

Dokazu pochopit odsazovani striktne mezerama, nebo naopak tabulatory,
ale naprosto nesnasim projekty, ktere odsazuji mixem mezer a tabu
(odsazeni o 3 urovne = 12 znaku = 1 tab + 4 mezery). To je totalni smrt,
predevsim pro muj editor s tabem nastavenym na 4 znaky :-)

To neni moc zajimava informace, takze sem dopisu jeste neco snad
uzitecneho: kdyz uz je nekdo jako ja a pouziva taby a ma je nastavene na
odsazeni treba po 4 znacich, tak neni spatne to ve zdrojaku sdelit i
ctenarum, a to zhruba takto:

/*
vim:ts=4:sw=4:
*/

Tohle je samozrejme vhodne jen pro jazyky, ktere povazuji "/* za
komentar */". Jinak je to treba upravit, aby se tim kompiler nezaobiral,
nebot jsou to instrukce jen pro vim.

Petr