Komercni aplikace pod GTK?

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Úterý Březen 14 12:48:44 CET 2006

   From: "Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek" <PaJaSoft na FoNet.Cz>
   Date: Tue, 14 Mar 2006 12:37:42 +0100

   > 	Jinými slovy - kolega se zřejmě dotázal, zda-li může nějaký SW
   > (licenci atd., vždyť je to jedno) použít v situaci X - a odpověď toho, kdo
   > tento SW "spravuje"?

FSF nespravuje GTK. To je první základní mylný předpoklad a protože z něj
zbytek vychází, nemá smysl se k němu dále vyjadřovat.

   > ne... to vůbec není o ceně SW, to vůbec není o ochotě a osvětě... -
   > takto si pánové ze SFS představují propagaci a podporu OSS pod GNU GPL
   > a jí podobných licencí?

Opět chybný předpoklad. Odpověď z FSF obsahuje mimo jiné:

   > To this end we now offer our services by paid consultation to non-free
   > software developers.

-> lidé z FSF se oprávněně domnívají, že tazatel nechce vyvíjet free
software. Já to tedy do jisté míry chápu jako obrovskou benevolenci ze
strany FSF licensing teamu pomáhat "konkurenci" za poměrně směšný peníz.

Dobrá paralela by mohla být např. kdyby se lidé ze Samba teamu šli zeptat
do Microsoftu na problém s CIFS a odpovědí by bylo: ano, pomůžeme vám
a bude to zadarmo. Kam můžeme přijet?

Ne, tak to opravdu nefunguje ;-)
--
Pavel Janík

I may have invented it, but Bill made it famous.
                  -- David Bradley, inventor of Ctrl+Alt+Del