Komercni aplikace pod GTK?

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Úterý Březen 14 14:11:15 CET 2006

Pavel Janík <mailto:Pavel na Janik.cz> wrote:
>    > > FSF nespravuje GTK. To je první základní mylný předpoklad a
>    > > 	FSF nespravuje licenční ujednání (množné číslo)? No to jsou
> mi    > novinky....:-0
>
> Umíš číst? ;-) GPL != GTK.

	Nebyl původní dotaz na použití GTK, které je právě licencováno pod
licencí, kterou spravuje FSF? O GTK (dosaď si libovolný jiný SW) samotné
totiž vůbec nejde...

> I kdyby ano: taky se na právní radu ohledně kupní smlouvy
> podle obchodního
> zákoníku chodíš zeptat svého poslance? ;-)

	Kupní smlouvu především diskutuji s druhou stranu smluvního
vztahu... pak teprve zjištuji návaznost na obecné předpisy (zejména, pokud
se na ně odvolává smlouva) - třeba obchodní zákoník... můžeš mi říci, jaké
obecné předpisy (= zákony atd.) jsou navázány na GNU GPL (snad nepřímo
autorský zákon, co dál?)?

	GNU GPL a nejen ona se totiž tváří že stojí mimo základní právní
normy toho daného státu bez ohledu na to, zda-li je to právně nebo není
možné (EULA MS je nám k smíchu, bohužel děláme to samé...)... už se třeba
vyřešil rozpor (škoda, že ne až tak důsledně zmedializovaný) GNU GPL proti
českému autorskému právu - vzniká vůbec smluvní vztah podle GNU GPL v 99%
případů užití v ČR? A pokud ne, jak to, že všichni jsme piráti s mírou vyšší
než eviduje BSA?:-)

	Těch "záhad" a otázek je hodně, nejen technického charakteru, ale
zejména právního... určitě o nich víš, ale radši budeš dělat, že je vše
OK... - OK to bude, až to prohlásí soud (či soudní znalec v daném oboru),
žádný takový zatím nikde neproběhl, takže dojmy si nepleťme s pojmy...