Komercni aplikace pod GTK?

Středa Březen 15 21:08:06 CET 2006

On Tue, 14 Mar 2006, Josef Smidrkal wrote:

> To answer your questions as outlined, will require 30 minutes of
> consultation time, at a cost of $150.

30-minutová právní konzultace za 150 doláčů je ještě docela levná...

On Tue, 14 Mar 2006, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> Lidé ze Samba týmu mají problém s licencováním CIFS, VFAT32, FAT atd.?

Onehdy se z MS vyjádřili, že implementace CIFS musí provádět cosi, co má
MS patentované (nepochopil jsem co, ale byla to nějaká strašná ptákovina,
jak už je u sw patentů obvyklé). Takže ano, Samba má licenční problém.

(A když už jsme u toho, ten přepis binárních formátů MS Office do syntaxe
XML vydávaný za otevřený formát, k jehož použití ve vlastních programech
je prý ale potřeba taková maličkost ve formě licencí na nějaké patenty MS,
je také moc dobrý...)

> Pokud ano, určitě jej MS vyřeší - zodpoví bez výpalného...

Ano, nebude chtít předem zaplatit žádné peníze za to, že je bude honit po
soudech. ;)

On Tue, 14 Mar 2006, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> 	Nebyl původní dotaz na použití GTK, které je právě licencováno pod
> licencí, kterou spravuje FSF? O GTK (dosaď si libovolný jiný SW) samotné
> totiž vůbec nejde...

Podle mne může tak maximálně FSF vydat novou verzi (L)GPL a tak částečně
ovlivnit ten software, kde je napsáno ono známé "either version 2 of the
License, or (at your option) any later version". To je tak asi všechno, co
na té licenci lze "spravovat".

> 	Kupní smlouvu především diskutuji s druhou stranu smluvního
> vztahu... [...]

No vidíte. A je druhá strana vztahu FSF nebo držitelé autorských práv
(přesněji copyrightu) na GTK? (Pravda, zajímavé na tom je, že zřejmě
neexistuje úřední entita, která by si mohla nárokovat tato práva na celé
GTK...)

> [...] vzniká vůbec smluvní vztah podle GNU GPL v 99% případů užití v ČR?
> A pokud ne, jak to, že všichni jsme piráti s mírou vyšší než eviduje
> BSA?:-)

Pokud vím, tak jediný významný problém je ten, že náš povedený právní řád
nějak neuznává konkludentně vzniklé smluvní vztahy, ve kterých nedostane
ten, kdo smlouvu navrhuje (autor), potvrzení od toho, kdo návrh přijímá
(uživatel), i když je to v daném kontextu (distribuce sw, nebo obecně
jakýchkoli dat elektronickou cestou) čistý formalismus a ze strany autora
by skutečně zcela postačovalo prohlášení, že své dílo nabízí za takových a
takových podmínek.

Tzn. když autorovi pošlete zprávu, že budete jeho software využívat
v souladu s navrženými licenčními podmínkami, a tím doplníte chybějící
článek řetězu, tak budete z obliga.