Divne zobrazeni fontu Monospace v Gnome

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Středa Březen 15 22:43:06 CET 2006

Pavel Kankovsky píše v St 15. 03. 2006 v 21:21 +0100:

> Odlišný vzhled některých písmen, např. že vypadají menší, je obvykle
> následek toho, že základní font neobsahuje příslušné litery a ty se
> substituují z jiného fontu.

je mozne tohle nejak zjistit? Jaky font je nahrazovan jakym a jak tomu
zamezit?

Muj sen je mit na pocitaci jen ty "spravne" fonty, ktere obsahuji
vsechny nase znaky, aby se mi nic nemuselo substituovat. A mit jich co
nejmene, abych se v tom vyznal.

Sorry za zneuziti threadu, ale to Gnome mi neco pripomnelo:

Dnes jsem upgradoval debian etch zas o kousek dal, takze mi krom jineho
prijel i Gnome 2.12 (misto puvodniho 2.10). No a ted mam ve vetsine
aplikaci (vcetne browseru) hrozne uzka pismena, a netusim proc ani co je
to za font.

> Pravděpodobně si Garnome a Gnome z distribuce představují pod názvem
> "Monotype" něco jiného.

je nekde nejaky definitivni FAQ na tyhle fontoidni problemy? Nebo soubor
tips&tricks, kterym by se daly bezne problemy vyresit?

Z dalsich veci: mam napr. nainstalovany Amarok, ktery nema ceska
pismena. Netusim co pouziva za font a proc. Ani jak mu to zmenit. KDE
nemam, takze Amarok se muze citit ponekud ochuzen, ale proc si zvolil
jakysi font, ktery zas nema ty ceske znaky? Smrt.

Petr