Divne zobrazeni fontu Monospace v Gnome

Středa Březen 15 23:30:15 CET 2006

On Wed, 15 Mar 2006, Petr Stehlik wrote:

> je mozne tohle nejak zjistit? Jaky font je nahrazovan jakym a jak tomu
> zamezit?

To máte těžké, kombinování různých fontů je pro Pango smysl existence.
Nejsem si jistý, jestli je nějaká ladící funkce, ale vždycky můžete použít
strace, abyste aspoň zjistil, jaké fonty to používá (tedy pokud mezi
nimi nejsou klasické Xové fonty) a s jakými konfiguráky pracuje.

> Muj sen je mit na pocitaci jen ty "spravne" fonty, ktere obsahuji
> vsechny nase znaky, aby se mi nic nemuselo substituovat. A mit jich co
> nejmene, abych se v tom vyznal.

Jeden přístup je ten, že zrušíte v konfiguraci fontů (Fontconfig,
X11) všechny standardní adresáře, dáte místo nich nějaký svůj a tam
nalinkujete jen ty fonty, co si vyberete.

> Dnes jsem upgradoval debian etch zas o kousek dal, takze mi krom jineho
> prijel i Gnome 2.12 (misto puvodniho 2.10). No a ted mam ve vetsine
> aplikaci (vcetne browseru) hrozne uzka pismena, a netusim proc ani co je
> to za font.

Zřejmě máte nastavený font přes nějaký alias (a la "Sans" nebo již
zmiňovaný "Monospace"), který je nadefinovaný příliš vágně, a při
aktualizace se trochu zamíchaly fonty (nebo trochu změnila logika výběru)
a alias teď ukazuje na něco jiného.

> Z dalsich veci: mam napr. nainstalovany Amarok, ktery nema ceska
> pismena. Netusim co pouziva za font a proc.

Z toho si nic nedělejte, já to taky netuším. :)