ping UDP/TCP

Karel Dudasek karel.dudasek na vghur.army.cz
Pátek Březen 17 06:23:06 CET 2006

On Fri, 17 Mar 2006, Petr Vileta wrote:
> Ja nevim k cemu, proto se ptam ;-) Proste mi pripadalo, ze graficke
> znazorneni odezvy pingu je prehlednejsi, nez se 10 minut divat na textovou
> obrazovku a v duchu si pocitat prumernou odezvu.
Klasicky ping pri ukonceni vypise i tyto statistiky.
> No a kdyz jsem to zacal psat, tak jsem v dokumentaci modulu Net::Ping
> vycetl, ze lze pingat i UDP a TCP. Tak jsem to tam dal jako moznost volby.
> No a prave zjistuju, jestli to vubec ma nejaky vyznam, nebo jestli to mam z
> programu vyhodit a pouzivat pouze ICMP.
V pripade, ze budete mit po ceste neco, co bude blokovat ICMP pakety, je
to smysluplne. Viz napriklad defaultni nastaveni firewallu ve WinXP.
Pak je ping na TCP port 13[7-9] z vlastniho subnetu trochu
pouzitelnou nahrazkou.
Spis me napada, jestli neni nutne nastavit i port na ktery se ma pomoci
UDP|TCP pingat. A nechal bych ho nastavovat uzivatele, ktery by mel vedet,
co na cilovem stroji bezi.

                             Karel Dudasek