sw raid1 @ debian stable

Dusan Zatkovsky zatkovsky na cncz.cz
Pondělí Březen 20 14:22:02 CET 2006

On Sat 18. March 2006 19:33, Slavek Banko wrote:
> DEVICES partitions a spus<<te:
>
>   mdadm --examine --scan --config=/etc/mdadm.conf >>/etc/mdadm/mdadm.conf
>
> Ve vaąí ukázce jsem postrádal řádek "DEVICES ...".

Mia culpa. Ten DEVICE a nasledny append z mdadm --examine som z dokumentacie
absolutne nepochopil, takze som len spravil --create a potom
--examine>/etc/mdadm/mdadm.conf.

Ak som to teda spravne pochopil, tak na nahodenie pola sa v debiane
pouziva /etc/init.d/mdadm-raid script. Ten ak existuje mdadm.conf, pouzije
mdadm -A -s -a, ak neexistuje, pouzije mdrun.

Po tadeto som sa dostal, raid sa po boote zostavi. Zaujima ma ale, akym
sposobom primountujem filesystem na tom raide, ked sa pouziva initscript na
jeho zostavenie ( cize raid sa zostavi az PO mounte filesysyemov vo fstab )?

$ dmesg | grep md0

md: md0 stopped.
ReiserFS: md0: warning: sh-2006: read_super_block: bread failed (dev md0,
block 2, size 4096)
ReiserFS: md0: warning: sh-2006: read_super_block: bread failed (dev md0,
block 16, size 4096)
ReiserFS: md0: warning: sh-2021: reiserfs_fill_super: can not find reiserfs on
md0
md: md0 stopped.
raid1: raid set md0 active with 2 out of 2 mirrors

Dalo by sa to vyriesit napisanim mountu do rc, ale nechce sa mi prasit init
pokial na to existuje systemovejsie riesenie.

PS:	pouzit instalator debianu mi teraz nepomoze, pretoze
	a. system uz je nainstalovany
	b. ten stroj nemam po ruke a robim to vsetko vzdialene

Diky

--
Dusan Zatkovsky
CN Resources International (CZ) a.s.