FC5?

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Středa Březen 22 01:09:08 CET 2006

Petr Tomasek wrote:
: a) Nejake negativni zkusenosti? Zvlast, obsahuje tato distribuce
: "vylepseni", ktera zmrsi dosud funknci programy?

"Tak rekne mi konecne nekdo, co zase v te Fedore 5 ti zli vyvojari
posr*li? Ktere naprosto `ciste' vyrobene baliky, ktere jsem pred rokem
stahl buhvi odkud a nainstaloval pomoci --nodeps --force mi prestanou
kvuli tem zlym vyvojarum fungovat?"

: b) Cetl jsem, ze FC5 pouziva masivne yum. Je nejaka sance
: stahnout vetsi cast potrebnych baliku na DVD a doma
: nainstalovat bez zbytecnych zavislosti, ktere by se musely
: stahovat z netu (a zrejme i platit)? Jde mi predevsim
: o veci z extras (Abiword, gnumeric, a dalsi nanejvys
: potrebne balicky, ktere distributorum nepripadaly dulezite :(()

"A co za zbytecne zavislosti si ti zli vyvojari zase na nas vymysleli,
abychom to museli stahovat dodatecne a jeste ke vsemu platit? Proc
radsi kazdy program neimplementuje vse potrebne sam v sobe, a misto toho
vytahuji naprosto nepochopitelne spolecnou funkcionalitu do sdilenych
knihoven, ktere nas ubohe uzivatele pak zahlcuji zavislostmi ke stahovani?"

	Fakt cekate, ze s timto tonem dotazu Vam nekdo konstruktivne
odpovi? Jakou vlastne cekate odpoved? Pokud "FC5 nestahujte, obsahuje
- jak ocekavate - spousty chyb", tak proc se vubec ptate? Abyste si plivl
aniz vite jaka je situace? Abyste mel pocit nadrazenosti z arogantne
polozeneho dotazu? Ach jo.

	Presto zkusim aspon priblizne odpovedet:

a) Negativni zkusenosti jsem popsal na
http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/index.cgi/computers/fedora-core-5.html a
http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/index.cgi/computers/fc5-bugreports.html,
obecne muzete seznam chyb ve Fedore najit pres Bugzillu Red Hatu. Mam i
spoustu pozitivnich zkusenosti (Avahi, Power Manager, ClearLooks ...),
ale na ty se z nejakeho duvodu neptate.

b) FC5 pouziva yum stejne masivne jako FC4. Ano, je nejaka sance stahnout
vetsi cast baliku na DVD a doma nainstalovat - cela Fedora je na DVD,
vedle na dalsi DVD si muzete vypalit Extras/Livna/ATrpms/FreshRPMS/cokoli.
Yum umi pracovat i s plain adresarem (nebo DVD), do ktereho jen tak
nakopirujete RPMka.

-Yenya

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |