FC5?

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Středa Březen 22 15:56:30 CET 2006

On Wed, Mar 22, 2006 at 01:09:08AM +0100, Jan Kasprzak wrote:
> Petr Tomasek wrote:
> : a) Nejake negativni zkusenosti? Zvlast, obsahuje tato distribuce
> : "vylepseni", ktera zmrsi dosud funknci programy?
>
> "Tak rekne mi konecne nekdo, co zase v te Fedore 5 ti zli vyvojari
> posr*li? Ktere naprosto `ciste' vyrobene baliky, ktere jsem pred rokem
> stahl buhvi odkud a nainstaloval pomoci --nodeps --force mi prestanou
> kvuli tem zlym vyvojarum fungovat?"

Hmm... Nepisu tenhle dotaz, protoze bych chtel nekoho flamovat.
FC mi po mnoha strankach docela vyhovuje, akorat mam opravdu
docela spatne zkusenosti s novyma verzema distribuci, malokdy
se stane, aby vsechno, co me fungovalo driv, fungovalo porad.
(TeX-em pocinaje, pres ruzna vlastni udelatka az po napr.
vybaveni prohlizece vsema potrebnyma pluginama...).
Jeste se mi nestalo, ze by s novou distribuci nebyl zadny
problem... :-o. Tim ale nerikam, ze vyvojari jsou zli...

Potreboval bych uz preinstalovat system na ntb i na stolnim pc, bohuzel
(vzhledem k tomu, ze nemam nikde potrebny odkladaci prostor)
je to pro me nevratny proces, takze otazka je ciste: na co
se mam pripravit...

> [...]
> : stahovat z netu (a zrejme i platit)? Jde mi predevsim
> : o veci z extras (Abiword, gnumeric, a dalsi nanejvys
> : potrebne balicky, ktere distributorum nepripadaly dulezite :(()
>
> "A co za zbytecne zavislosti si ti zli vyvojari zase na nas vymysleli,
> abychom to museli stahovat dodatecne a jeste ke vsemu platit? Proc
> radsi kazdy program neimplementuje vse potrebne sam v sobe, a misto toho
> vytahuji naprosto nepochopitelne spolecnou funkcionalitu do sdilenych
> knihoven, ktere nas ubohe uzivatele pak zahlcuji zavislostmi ke stahovani?"

Jezne napr. Abiword & Gnumeric mohli nechat v jadre Fedory:
chapu, ze zbytecna duplikace u spousty drobnych aplikaci je na obtiz,
ale myslim, ze tohle je prehnany (FC taky prece obsahuje GNOME i KDE, ne?)...

> 	Fakt cekate, ze s timto tonem dotazu Vam nekdo konstruktivne
> odpovi? Jakou vlastne cekate odpoved? Pokud "FC5 nestahujte, obsahuje
> - jak ocekavate - spousty chyb", tak proc se vubec ptate? Abyste si plivl
> aniz vite jaka je situace? Abyste mel pocit nadrazenosti z arogantne
> polozeneho dotazu? Ach jo.

Cekal bych, ze treba nekdo resi podobnou situaci. Ze treba existuje
nastroj, ktery jsem prehledl, ktery me umozni (napr.) stahnout jen
ty balicky (i se zavislostmi, ktere potrebuji), vypalit je
a potom doma offline nainstalovat... Opravdu nevim, o co vam jde,
k plivani mam chodnik, FC pouzivam a jen hledam radu!

> 	Presto zkusim aspon priblizne odpovedet:
>
> a) Negativni zkusenosti jsem popsal na
> http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/index.cgi/computers/fedora-core-5.html a

V nekterych clancich o FC5 jsem se docetl o docela citelnem zpomaleni
vinou (pro nekoho mozna "diky") SE-Linuxu. Pozorovan jste to taky
(jestli se muzu zeptat;)?

> http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/index.cgi/computers/fc5-bugreports.html,
> obecne muzete seznam chyb ve Fedore najit pres Bugzillu Red Hatu.

> Mam i
> spoustu pozitivnich zkusenosti (Avahi, Power Manager, ClearLooks ...),
> ale na ty se z nejakeho duvodu neptate.

No to snad da rozum, ze kdyz se chystam FC nainstalovat, ze se ptam
na (potencialni) problemy, nemam duvod se presvedcovat, abych si
ji nainstaloval. Jedine, kdybych vedel o dostatecne zavaznych/
dostatecnem poctu mene zavaznych chyb, by me to mohlo presvedcit,
abych neinstaloval (neinstaloval hned)...

P.T.