FC5?

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Středa Březen 22 22:56:05 CET 2006

> <noflame>
> Od te doby, co misto RedHatu pouzivam Debian, jsem zaznamenal daleko
> mene problemu se zavislostmi a upgrady. Osobne preferuji stable, zatim
> nemam duvod jit do unstable/testing, tech nekolik balicku si snadno
> zkompiluju. *ubuntu nepouzivam, zde nemohu sloužit. Obecne doporucuji
> zkusit neco zalozene na .deb. Treba u toho na konec zustanete :-)
> La'd"a
> </flame>

<noflame>
Bohuzel jsem leta cekal na to, aby mi nektere veci fungovaly:
napr. pouzivani orientalnich (hlavne mrtvych) jazyku (konkretne nejhur
na tom je biblicka hebrejstina). Radne me to funguje teprve s posledni
verzi pango+gnome-vfs, ktere jsem si "backportoval" z (tehdy jeste) FC5-test.

Napriklad takovy Abiword pouziva pango teprve v cvs verzi (jeste
ani nevydali zadne nestabilni verzi z vetve 2.5.x, cili na 2.6
si pockame jeste pekne dlouho), firefox 1.5 pouziva pango jen
pro obrazovku, ale ne pro tisk, takze s biblickou hebrejstinou
zatim smula...

A to jsem popsal jenom jeden z mala problemu, ve kterych jsou
dosud linuxove systemu dost nezrale (widle toto maji vyresene uz asi
3 roky!), podobnych veci je (bohuzel) porad jeste dost.

Chci tim rict, ze i kdyz (jak starnu?) mi konzervativni pristup
a la "Debian stable" zacina byt cim dal sympatictejsi, porad
se mi zda, ze to co bych u systemu povazoval za naprosto
zakladni vec, se teprve ted postupne zacina objevovat v "bleeding edge"
distribucich typu FC i se vsemi jejimi problemy.
</noflame>

P.T.