FC5?

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Čtvrtek Březen 23 21:20:33 CET 2006

Balog Martin wrote:
: Neprijde mi z pohledu Slackare mit cokoliv automatickeho, cokoliv
: zabalickovaneho na serveru. Porad je tam prilis velka sance, ze se neco
: "automatickeho" pokazi a kdo to ma davat dohromady. Jestli vidite v GUI
: silu stability, neni co resit. Jsem opacneho nazoru a nemusim ani deb
: (apt-get), coz mi take neprirostlo k srdci. Na server bych radeji preci
: jen naprostou cistotu kodu, i kdyz chapu, ze tahat do confu, kdyz si Xkrat
: klinu a mam to same je pohodlnejsi, ale prijde mi, ze uz se tam musi neco
: nedotahnout jak ma, coz se odstranuje hure, nez formalni chyba.

	Parse error. Neprosel jsem pres prvni vetu citovaneho odstavce,
a zbytek mi taky prilis smyslu nedava. Zkuste prosim preformulovat.
Nevim co je "sila stability v GUI" ani nevim co v ni mam videt.

	Ja jsem nekde psal neco o X na serveru nebo o klikacich
konfiguracnich nastrojich pro server? Pokud vim, vychytane graficke
prostredi jsem zminoval jako vyraznou vyhodu pro pocitacove nezkusene
uzivatele. Nic o klikani na serveru.

	"Na server naprostou cistotu kodu" - to jako ze si vsechno
programujete sam nebo aspon od vseho ctete zdrojaky, a kdyz jsou
blbe formatovane, tak tu vec na server nepustite?

	Vetsi sance, ze se neco pri upgradu pokazi, je pochopitelne
u Slackware: pri upgradu ten Slackware nema jak zjistit, ze ma
v systemu ponechat i starsi verzi nejake knihovny, ktera je pouzivana
necim vlastnorucne zkompilovanym, co lezi mimo dosah balickovaciho systemu.
A kdyz v tom necem "vlastnorucne zkompilovanem" za rok prijde nejaka
fatalni bezpecnostni chyba (a ja ten sendmail klidne budu jmenovat :-),
tak si za rok ani nevzpomenete, s jakymi volbami jste to predtim kompiloval,
a neco pri upgradu zapomenete. Kdybyste mel postup kompilace presne popsany
v src.rpm, tak jen pridate patch, a mate jistotu, ze po rebuildu toho
src.rpm mate presne to stejne co predtim, jen s tim jednim patchem navic.

: Xka (KDE/Gnome/Xfce,...) radeji necham byt, nikdy mi prilis k srdci
: neprirostla a kdyz uz, tak xfce.

	X jsem zminoval v souvislosti s pocitacove nezkusenymi uzivateli.
Vy i ja si jiste umime neco vybrat, ale takovy uzivatel potrebuje
fakt vychytane a konzistentni prostredi. Coz je IMHO asi jedine GNOME.

: Pri pokusech s Fedora Core jsem mel problemy s ReiserFS 3.6, ktery
: pouzivam skoro vsude.

	A jakeho razu ty problemy byly? Jakoze reiserfs je nestabilni
a reiserfsck obcas pada se segmentation fault? Jo, to bych na Fedoru
fakt nesvadel ... ale debatu o filesystemech nechme radsi na jindy.

-Yenya

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |