FC5?

Krištof Petr Petr na Kristof.CZ
Čtvrtek Březen 23 21:47:23 CET 2006

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> 	Skutečně? Pak jsem něco přehlédl, jen mi není jasné, jak by se
> zaktualizoval bind, když v průběhu doby přibylo bind-libs, jak by se
> zaktualizovalo net-snmp, když přibyli (oddělilo se) net-snmp-libs, když v
> průběhu vývoje je tu najednou laus, včetně laus-libs...

Pro upresneni, bavime se o pripadech, kdy se behem zivota balicku
(v updates) oddeli nejaky sub-balik nebo se objevi nova zavislost,
ktera v puvodni instalaci nebyla, ze?

V techto pripadech mi vzdycky fungoval vyse popisovany postup.
Nasypal jsem nove updates k puvodni base. Je mozne, ze Vas problem
je komplikovanejsi, ale me to vzdycky zabralo.

> - skutečně Vám v
> tomto případě primární nástroj firmy RedHat (rpm - yum ani jiné to nejsou)
> funguje tak, jak tvrdí v manuálu?

Primarnim nastrojem me distribuce je yum. A nikdy jsem s nim
nemel problem. Jestlize ve starych (nebo komercnich) verzich
neni, pak stoji za uvahu ho tam doinstalovat, precist dokumentaci
a vyzkouset. Myslim si, ze to je vyborny nastroj, ktery
Vam urcite hodne usnadni zivot. Nechapu jak jsem bez nej
driv mohl administrovat tu spoustu systemu. Je to vytecne
reseni. Vypere docista do cista.

> Abych nebyl špatně pochopen, pak rpm -F v
> tu chvíli funguje skutečně správně (odmítne provést update, protože -F není
> povoleno instalovat baličky, které primární systém neobsahoval), jen jaksi
> někdo zapomíná, že měnit dependence v prlůběhu života konkrétní distribuce
> není úplně nejlepší nápad... podobně jako měnit skladbu balíčků... Stejně
> tak není v RPM možné (bez nádstaveb, případně jiných nástrojů) aktualizovat,
> případně instalovat nové potřebné baliky - aspoň já o tomto optionu nevím,
> že by byl dobudován.

Ano. Neni to dobry napad a ja doufam, ze k tomu vyvojari
sahaji jen v krajnich pripadech, kdy neni zbyti. Tehdy hole rpm nestaci.
Ale jestli si dobre pamatuji, v RH** je up2date, ktery by tuto situaci
mel zvladnout.

pk