SW na trenovani slovicek

Tibor Zenis gzenis na gmail.com
Úterý Březen 28 20:13:35 CEST 2006

Zdravim,

On 3/28/06, Jan Kasprzak <kas na fi.muni.cz> wrote:
>         Zdravim,
>
> shanim nejaky vhodny software pro uceni se slovicek v cizim jazyce. Neco
> cemu bych ja sam zadaval nova slova a ceske ekvivalenty, a co by me z toho
Nieco som si narychlo napisal:
http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~zenis/test.py, je to nedokoncene, ale
fungujuce.
> zkouselo. Pozadovane vlastnosti:

Splna to:
> - i jednosmerny preklad (abych mohl do slovniku zadat preklad, ktery
>         bez dalsiho kontextu plati jen jednim smerem, priklad me nenapada).
vie to iba jednosmerny preklad
> - aby to evidovalo co uz bezpecne znam a z toho me tak casto nezkouselo.
ano, ale iba v ramci jednoho spustenia (da sa lahko dopisat save/restore)
> - idealni by bylo kdyby databaze slov byla plain text format.
splna, textovy subor, kde su native/cudzia vrzia slovicok/fraz
oddelene tabulatorom
> - pokud mozno UTF-8, zadne "narodni" speciality jako Latin-N nebo Shift-JIS.
splna
> - UI budto jako konzolova aplikace, nebo jeste lepe jako (GNOME) applet,
>         ktery by na me cas od casu (treba jednou za pul hodiny) vyskocil
>         a zeptal se me na par slov. Abych nemusel pamatovat na to,
>         ze "ted se chci ucit slovicka".
konzolova aplikacia (python/readline)
> - uplne skvele by bylo kdyby to melo nejakou podporu Japonstiny ve smyslu
>         "ukaze mi to Kanji a ja napisu cteni v Romaji a/nebo vyznam v cestine",
>         nebo "ukaze mi to ceske slovo a ja napisu Romaji". Pokud by byla
>         nejaka graficka vec, kde bych primo mohl kreslit mysi Kanji, tim lepe.

nema
>         Co pouzivate vy? Diky,
Moj program funguje takto:
zo suboru frazes sa nacitaju dvojice slovicok/fraz
(1) vyberie sa jedno slovicko/fraza (nahodne),
(2) vypise original a preklad, v preklade 80 % pismen nahradi znakom _.
     porovna preklad s odpovedie, ak sa nezhoduju, opakuje od (2) so znizenou
     pravdepodobnostou na 60 (40, 20, 0) %.
(3) opakuje od (1) pre vsetky slovicka/frazy
(4) ak aspon jedno slovicko/fraza neboli zadana spravne na prvy pokus,
cele sa to opakuje pre slovicka/frazy splnajuce tuto podmienku.

       Tibor
--
~~~~~
Tibor Zenis