Samba-clen domeny windows, problem s "getent"

Pavel Lisý pali na tmapy.cz
Středa Květen 3 12:13:47 CEST 2006

rathousky na centrum.cz píše v St 03. 05. 2006 v 09:42 +0000:
> Zdravim,
> potreboval bych udelat fileserver ktery bude overovat uzivatele oproti
> domenovemu radici.
> S pomoci mnoha clanku, manualu a DOCek jsem vytlacil priblizne toto:
>
> smb.conf:
> [global]
> unix charset = LOCALE
> workgroup = office
> realm = OFFICE.BLA.CZ
> server string = Gamma
> security = ADS
> allow trusted domains = no
> username map = /etc/samba/smbusers
> log level = 1
> [...]

Myslim, ze by tam byt nemeli.

Unixovy uzivatele jsou konfigurovani pomoci vetsinou pomoci nejakeho
nastroje - v RHEL/FC je to authconfig - ktery nastavi PAM a
nsswitch.conf. Pokud mate pouze upraveno smb.conf bude ty uzivatele
videt samba a na unixove UID to prevadet pres winbind.

Musel byste jeste nakonfigurovat PAM, aby tahal uzivatele z AD (nevim
jak, asi kerberos/ldap, mozna SMB autentizaci nebo winbind)

Pavel

--
Pavel Lisý <pali na tmapy.cz>
T-MAPY spol. s r.o.