Problém se sítí na kernel >2.6.13.x (delší - komplexnější problém)

Milan Kocián milon na wq.cz
Úterý Květen 9 21:23:26 CEST 2006

On Tue, 2006-05-09 at 16:17 +0200, Jaroslav Prodelal wrote:
> Dobrý den!
>
>    děkuji za odpověď bohužel si myslím, že by byla příliš velká náhoda,
> aby 2 síťové karty od 2 různých výrobců měly stejný problém, jaký jsem
> popisoval.
>
>    Každopádně děkuji za tip, ale obávám se, že mi to stejně nepomůže,
> určitě to zkusím.

> ontroller: Intel Corp.: Unknown device 108c (rev 03)
>
> Používám e1000 na X dalších strojích (jsou to ale Intel chipsety) a
> nikdy jsem s tím neměl problém - naopak jsem s těmito kartami velmi
> spokojen.

K tomu chipsetu a e1000: jednou jsem zkousel e1000 na via chipsetu, amd
athlon procesor a do logu mi to hlasilo (v 1000Gb i 100Mb portech):

e1000: eth0: e1000_clean_tx_irq: Detected Tx Unit Hang
  Tx Queue             <0>
  TDH                  <11>
  TDT                  <11>
  next_to_use          <11>
  next_to_clean        <ee>
buffer_info[next_to_clean]
  time_stamp           <446e1cc>
  next_to_watch        <ee>
  jiffies              <44704c7>
  next_to_watch.status <0>

Vzdy to na chvili vytuhlo (sitova komunikace), ale pak se to
vzpamatovalo. Nejdriv jsem myslel, ze je to switch -> nebyl (zkousel
jsem i HP procurve), pak jsem vyzkousel par jader -> nepomohlo,
nejnovejsi driver na e1000 (asi o tri verze pred jadrem) -> nepomohlo,
nakonec jsem ji vyskubnul a nechal tam jinou (realtek) s tim, ze je asi
blba.

Po case jsem ji vrazil do P4 s ATI chipsetem a kupodivu jela bez
problemu.

Po dalsim case jsem ji vrazil do jine masiny s amd a s via chipsetem
(ktery mel, jak jsem zjistil pozdeji, stejny chipset jako v prvni
masine), kde me hlasi to same, co nahore.

> Každopádně pokud by měl někdo další podobnou negativní zkušenost jako já
> - dejte mi prosím vědět!
>
>    Děkuji mnohokrát!
>
> Jarda Prodělal

jeste lspci:
sitovka:

0000:00:0b.0 Ethernet controller: Intel Corporation 82541PI Gigabit
Ethernet Controller (rev 05)

a via:
0000:00:00.0 Host bridge: VIA Technologies, Inc. VT8377 [KT400/KT600
AGP] Host Bridge (rev 80)
0000:00:01.0 PCI bridge: VIA Technologies, Inc. VT8237 PCI Bridge
0000:00:0f.0 IDE interface: VIA Technologies, Inc.
VT82C586A/B/VT82C686/A/B/VT823x/A/C PIPC Bus Master IDE (rev 06)

Jinak e1000 pouzivame bez problemu na intel chipsetech.
Takze asi kdyz e1000 tak do intel chipsetu.

S pozdravem

--
Milan Kocián <milon na wq.cz>