identifikacia pocitaca

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Květen 10 10:54:13 CEST 2006

> From: Bruce [mailto:liko na wardogs.sk]
> miesto ;) Mam jednu PHP aplikaciu a potrebujem nejako zistit, pokial si
> niekto na jednom compe vytvori viacero uctov a bude ich pouzivat (co ma
> byt zakazane), aby som ho vedel uspesne identifikovat. Logy z apache
> niesu dostatocne, je tam az prilis malo informacii, cookies s ulozenim
> nejakej informacie sa da lahko obist, je mozne pouzit viacero
> prehliadacov, proxy... Nevie niekto, ci existuje nejaky sposob, ako z
> browsera vytiahnut nejaku, pokial mozno unikatnu informaciu, na zaklade
> [...]

Vzdycky se to da obejit, staci jeden i update wyblijous. Musite hlidat mnoho
parametru a podle nich pak rozhodovat - nainstalovane pluginy, pomoci JS
vyzvednout kdejake informace o pocitaci/siti a pres XHR je poslat zpet,
sledovat zvyky. Ale 100% jistota jednoznacne identifikace to nebude, pouze
ve statistikach ziskate stopu. Idealne se takoveto potreby resi jinak -
pomoci nejakeho must-to-have browser add-on, treba neco na zpusob
googlebaru, AX komponenty a pod. Ale na to jste mala ryba, abyste na tohle
dosahl - stoji to docela velke chechtaky (tj. aby windows nervaly ze se
pokousite o neco nekaleho).

Abych vas nasmeroval, kde se to treba pouziva v praxi, tak zkuste zapatrat,
jak funguje Cit*rix advanced gate*way pres browser kdy vytvori vpnku
(nastupce net6vpn).

JL.