instalace X bez X

Tomas Kouba tomas na jikos.cz
Úterý Květen 23 17:00:50 CEST 2006

Petr Vileta wrote:

> No podle nekterych odpovedi jsem nabyl dojmu, ze to jde. Me jde v podstate o
> to, abych nemusel mit spusteny desktop (KDE nebo Gnome) a mohl z konzole
> (lokalni nebo SSH) spustit Perl/Tk skript. Uz jsem pochopil, ze musi bezet
> Xserver, ale nemusi (pry) byt nastartovano graficke prostredi. Jinymi slovy,
> jestli to dobre chapu, tak kdyz sednu ke klavesnici, tak budu i nadale v
> textmode, ale kdyz spustim muj skript, bude v grafickem rezimu.
> Ted na to momentalne nemam cas, ale rozhodne to hci nejak dotahnout do
> konce.

Myslim ze to tady uz padlo, pustite si na pozadi Xvfb a ten vam otevre
Xkovy display takze si pak normalne vyexportujete
DISPLAY=:0
(pripadne jine cislo viz nastaveni Xvfb)
a spustite svoji Tk aplikaci.

Efekt je ten, ze mate Xkovy display ale nevidite nic co na nem je :)
Dalsi moznosti jsou Xvnc apd. aneb jak rikal jeden prednasejici:
"kazdy podle sve uchylky"

--
Tomas Kouba