virtual server & DNS

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Středa Květen 31 13:25:11 CEST 2006

Michal Kubecek <mailto:mike na mk-sys.cz> wrote:

> Pokud chcete někoho opravovat, najít byste si to měl a neměl byste dát
> jen na vlastní dojmy. Takže opakuji: ve specifikaci HTTP/1.0
> se položka
> "Host:" hlavičky dotazu *nevyskytuje*.

	Souhlasim, mate pravdu, RFC1945 to skutecne neobsahuje.

	Takze pranyrujme všechny vyvojare, kteří se nesmirili s moznostmi ala virtualnich FTP serveru (IP based) a premysleli, jak to zaridit jiz v době, kdy IPv4 prostor prokazatelne dochazel... Name based virtual host pomoci extenze Host byl vseobecne prijatou alternativou (asi jako Sacek a jiné věci, po kterych dnes nestekne ani pes) jak vyjit ze situace... pohledem do dokumentace k Apache 1.3 (http://httpd.apache.org/docs/1.3/vhosts/name-based.html) cituji:

<cite>
Some ancient clients are not compatible with name-based virtual hosting. For name-based virtual hosting to work, the client must send the HTTP Host header. This is required by HTTP/1.1, and is implemented by all modern HTTP/1.0 browsers as an extension.
</cite>

	Takze to není chorobny vyplod, ktery sice nemá oporu v RFC1945, ale byl vseobecne prijatou alternativou (jak na strane serveru, tak proxy serveru, tak klientu - a platný dodnes) před tim nez bylo schvaleno RFC2068 (HTTP/1.1)... jinak bych ještě pro uplnost dodal, ze RFC2068 presne specifikuje co ma komformni HTTP/1.1 server vratit na lacknutou Host polozku - 400 (Bad request) a nikoli to, co tvrdil Vas predrecnik...