Distribuce zateze na hrozne moc webserveru

pna.lists pna.lists na seznam.cz
Pondělí Listopad 6 13:18:02 CET 2006

Mate nekdo zkusenosti s load balancingem mezi geograficky oddelenymi
webservery pomoci DNS? Mohl by mi, prosim, nekdo poradit s distribuci zateze
mezi velke mnozstvi webseveru?

Mam takovy problem: Potrebuji provozovat hostname typu www.example.com na
velkem mnozstvi geograficky oddelenych serveru s rozmanitymi IP adresami.
Domnival jsem se, ze to nebude problem, resenim by byl round robin DNS.
Ukazuje se, ze round robin nefunguje, protoze vzdy vraci vsechny
alternativni IP adresy pro dane hostname najednou, jen se meni jejich
poradi. Nektere nameservery po ceste ke klientu vsak mohou poradi menit a
pokud odpoved obsahuje prilis mnoho IP adres, nastava problem s delkou
paketu.

Domnivam se, ze by nameserver mel vracet vzdy jen jednu IP adresu, ale
stridat ji. Napada me nekolik moznosti:

1) Nameservery pro www.example.com periodicky a automaticky startovat a
vypinat, vzdy s jinym konfiguracnim souborem. Nevyhoda: Byl by to osklivy
bastl, potencialne nestabilni.

2) Nameserverum menit konfiguracni soubory "pod rukama" -- do jake miry to
snaseji?

3) Nameserver by nevracel udaj dle konfiguracniho souboru, ale dynamicky by
IP adresu stridal na zaklade mnoha vstupu: momentalni vytizenost serveru,
jejich stav (online/offline...), cerstvost souboru na serveru...

Narazil jsem na dlbDNS:
http://www.linuxjournal.com/article/3345 -- ale nejak se mi nedari nalezt
homepage projektu.

Existuje take lbnamed:
http://www.stanford.edu/~riepel/lbnamed/
http://www.math.utah.edu/~pocock/lbnamed.html
http://support.zcu.cz/index.php/LPS:WebAuth/Cluster_WebKDC_server%C5%AF

Nebo AFAIK lze skriptovat djbdns / tinydns.

Co byste mi doporucili?