jaka je nejlepsi distribuce na webhosting

Ondřej Tůma konference na webjet.cz
Čtvrtek Listopad 9 01:50:46 CET 2006

On Tue, 7 Nov 2006 15:26:58 +0100
David Kopecek <david.kopecek na hacktrack.com> wrote:
> Zdravim konferenci
Taky, taky

> chci se zeptat jakou linux distribuciby ste doporucili na webhosting
> kde pobezi apache2,mysql 5,php4-5  ..
>
> jde mi hlavne o kvalitu
> bezpecnost
> a o to aby kdyz nekdo hackne pres chybu php scriptu nekomu virtualni
> web aby se nedostal nikam jinam..

Tohle se da resit mnoha zpusoby. Nekdo pouziva virtualizaci, nekdo
chroot, nekdo jenom moznosti sluzby. Vse muzete kombinovat. Nektere
distribuce s timto rekneme pocitaji, ale asi tak ze existuji postupy,
jak to snadneji nastavit, nez aby tak byly primo nastaveny. I kdyz
mozna nejaka specializovana distribuce asi taky bude.
> pokud bych volil tak zatim OpenBSD... je muj favorit v tomhle.. ale
> nekdo mi kdysi rikal ze to neni moc dobra vec pro hosting servery..

Obecna odpoved je asi tato: zvolte takovou distribuci, kterou nejlepe
ovladate, nebo kterou si myslite, ze budete nejlepe ovladat. Cim vic
toho o ni vite, tim vic s ni muzete provadet. Znate vic jeji slabiny a
mista kde se pripadnej hacker muze zahackovat a kde se rekneme muze
snadneji prozradit. Obecne bych volil variantu takovou, aby se Vám
snadno upgradovalo na opravene verze (ted mam na mysli predevsim
security opravy). A to i v do pripadnych chrootu a ne jen do systemu
samotneho. BSD bych Vam mohl doporucit z mnoha duvodu, ale rozhodne se
najde mnoho lidi, ktere Vas z jinych, nebo mozna stejnych duvodu budou
odrazovat. Obecne ale bezpecnost neni o systemu a distribuci (i kdyz to
muze delat velky podil) Je to predevsim o sluzbach a jejich
bezpecnostich chybach. A take o chybach nebo sikovnosti admina.

--
Ondrej Tuma

Unix-like system is the best operation system from the top of the world.
I'm lucky BSD and linux user. :) Use unix-like, be free. :)

www.blackmouse.biz       www.radioakropolis.cz            hash.webjet.cz
ICQ: 107760454          JABBER: mcbig na jabber.cz   MSN: ondra.tu na atlas.cz