Bootování Linuxu z flashky - co dát do root=?

Jan Krajdl j.krajdl na gmail.com
Čtvrtek Listopad 9 19:24:45 CET 2006

Zdravim.
Pokoušim se narvat si Linux na flashku tak, abych z ní mohl bootovat - od
minule jsem již pokročil a na flashce je alespoň GRUB :D Takže na flashce
jsou nyní dva oddíly - sda1 s GRUBem a vmlinuzem (jádro, momentálně moje ze
stolního PC, podpora USB zakompilována) na fs ext2 a sda2 s fs ext3, kde je
vlastně root pro Linux a jsou na tom všechny soubory, aby systém mohl
naběhnout... GRUB se normálně loadne, jako hd0 vidí flashku, bootne jádro,
ale jádro pokaždý skončí s panicem tím, že nemůže nemountovat root fs..
Parametry pro root jsem zkoušel různý, vč. /dev/sda2, který by mělo fungovat
normálně, ale jádro sda vůbec nevidí v tuto dobu :( je ještě nějaký jiný
parametr, kterým jádru vnutím druhý oddíl na flashi nebo jde ho aspoň nějak
přesvědčit, že tam ta flashka opravdu je?

Předem díky.

--
/ Kde nic neni, ani antivir nebere --> Linux \