lm_sensors a podivne vysoke teploty CPU

Petr Klima tosuja na post.cz
Pátek Listopad 10 14:48:02 CET 2006

Zdravim,
mel jsem za to, ze teploty, ktere hlasi lm-sensors u procesoru (Opteron
v mem pripade) jsou celkem presne. Ale ted jsem ponekud zmaten a tak se
radsi ptam...

Mejme 8 dvoujadrovych Opteronu 880 nasazenych do desky Tyan K8QW (S4881)
+ procesorove desky M4881. To vse v bedne Tyan VX50 (B4881) a bedna
stoji v klimatizovane serverovne se stalou teplotou 19-21 stupnu Celsia.
Hardwarove senzory je kombinace nekolika ADM1024, ADT7463 a W83627hf.

OS je Suse 10.1 x86_64 (nelze jinak kvuli kompatibilite), jadro je
2.6.16.13, lm_sensors jsou veze 2.10. Ze stranek Tyanu jsem stahl
konfiguracni soubory pro lm_sensors.

A ted to zajimave - vsechny cisla jsou v poradku - rychlosti vetraku,
napeti, jenom teploty procesoru se mi nelibi a to ze dost. Vsechny
procesory reportuji 81-85 stupnu v klidu a 88-96 pod zatezi. Pritom
systemova teplota je hlasena (ruznymi cidly) 25-30 stupnu, z bedny leze
sotva vlazny vzduch a pasivy na procesorech jsou na dotek chladne.

Neresil bych to (prohlasil bych teploty za zmatene), ale bylo mi receno,
se ten stroj mel tendenci se vypinat - zadate mu vypocet na tri dny,
odjedete na vikend a kdyz se vratite, masina je vypnuta. Nebyl jsem u
toho, nemam blizsi podrobnosti. Byla tam menena vadna pamet, ale nerekl
bych, ze vadna pamet vam vypne stroj. To spis by kernel byl panic, ne? A
taky byl updatovany BIOS, pricemz od te doby ma stroj uptime 14 dni coz
predtim pry nikdy nevydrzel.

Kdyby to bylo na jednom procesoru, tak si reknu, ze je spatny tepelny
kontakt mezi procesorem a chladicem, ale vsech 8?

Takze - jak moc muzu verit tem hlasenym teplotam?

Diky, Tosuja
--
Petr "Tosuja" Klíma

e-mail: tosuja na post.cz