Bootování Linuxu z flashky - co dát do root=?

Miroslav Benes miroslav_benes na zdas.cz
Pátek Listopad 10 17:08:39 CET 2006

Bootovat z flasky jsem přiznám se nikdy nezkoušel. Ale běžně používám
externí hdd, který se připojuje přes USB, což by mohlo být IMHO podobné.

 Máte zakompilovány všechny potřebné ovladače ? Bylo zmíněno, že je
zakompilována podpora pro USB a pro ext3, ale co třeba podpora pro SCSI
(sd_mod, scsi_mod) ?

Jinak je daleko jednodušší použít jádro z distribuce a jenom si vyrobit
na míru initrd, ve kterém budou zahrnuty všechny potřebné ovladače
(zjistí se snadno - z lsmod).

>Teď jsem si všiml ještě jedné zajímavé věci... dal jsem tam ještě jiné jádro,
>ukázalo tu samou hlášku, ale těsně za nápisem kernel panic... se objevilo
>několik řádků, které vypadají jako ty v dmesg, když tam připojím flashku...

A co takhle to pořádně porovnat a popsat, v čem se liší ?

>přijde mi to, jako kdyby flashka opravdu nějakou chvíli nebyla vidět, když to
>bootuje :( dá se to nějak napravit nebo jde nějak vnutit, aby jádro chvíli
>počkalo než připojí root?

Soubor initrd je zkomprimovaný cpio archiv, ve kterém je mj. skript pro
natažení požadovaných modulů a nakonec pro přepnutí kořenového fs. Takže
se bez problémů dá do něj sáhnout a ...