Re: Bootování Linuxu z flashky - co dát do root=?

Jan Krajdl j.krajdl na gmail.com
Pátek Listopad 10 17:51:21 CET 2006

2006/11/10, Miroslav Benes <miroslav_benes na zdas.cz>:

> Bootovat z flasky jsem přiznám se nikdy nezkoušel. Ale běžně používám
> externí hdd, který se připojuje přes USB, což by mohlo být IMHO podobné.
>
> Máte zakompilovány všechny potřebné ovladače ? Bylo zmíněno, že je
> zakompilována podpora pro USB a pro ext3, ale co třeba podpora pro SCSI
> (sd_mod, scsi_mod) ?
>
> Jinak je daleko jednodušší použít jádro z distribuce a jenom si vyrobit
> na míru initrd, ve kterém budou zahrnuty všechny potřebné ovladače
> (zjistí se snadno - z lsmod).

Ano, s USB diskem by to mělo být úplně stejné... Tyto věci tam být
musí - teď tam bylo jádro z mého počítače, který denně používám a tam
flashka samozřejmě normálně běhá... A jak říkám, moduly tam nejsou,
tedy neni ani žádná initrd...

>Teď jsem si všiml ještě jedné zajímavé věci... dal jsem tam ještě jiné
> jádro,
> flashku...
> >

> A co takhle to pořádně porovnat a popsat, v čem se liší ?

Já mám od toho druhého jenom zkompilovanou podobu :( ale ten rozdíl je
vesměs ten, že moje jádro po panicu uplně vytuhne, kdežto toto reaguje
na klávesnici dál a vyhazuje tyto hlášky...

>přijde mi to, jako kdyby flashka opravdu nějakou chvíli nebyla vidět, když
> chvíli
> >

> Soubor initrd je zkomprimovaný cpio archiv, ve kterém je mj. skript pro
> natažení požadovaných modulů a nakonec pro přepnutí kořenového fs. Takže
> se bez problémů dá do něj sáhnout a ...

Tj, jenže jak sem psal, tak initrd nemám... a raději bych ho asi ani nechtěl
:( ale asi jak tak na to koukám mi nezbyde nic jiného... už jen kvůli tomu,
že by tam šly narvat ty init scripty a root dát do toho ramdisku, jako to
mívaj live distribuce... asi ještě zkusím jinou flashku, zda to s ní nepude
lépe, pač tady reaguje jinak opožděně i při normálním používání (musím
chvíli počkat, než ji mountnu, je to A-Data)... Nebo je ještě nějaký nápad?
:) Díky za snahu.

--
/ Kde nic neni, ani antivir nebere --> Linux \