Pouze 4 SATA disky?

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Středa Listopad 15 01:23:11 CET 2006

Dne Tue, Nov 14, 2006 at 05:59:22PM +0100, David Rohleder napsal:

> Na základní desce jsou dva SATA řadiče, jeden pro 6 SATA disků a jeden
> pro 2 SATA disky (+ řadič PATA disku).
>
> 00:1f.2 IDE interface: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) 4 port SATA IDE Controller (rev 02)
> 00:1f.5 IDE interface: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) 2 port SATA IDE Controller (rev 02)
> 03:00.0 IDE interface: JMicron Technologies, Inc. JMicron 20360/20363 AHCI Controller (rev 02)
> 03:00.1 IDE interface: JMicron Technologies, Inc. JMicron 20360/20363 AHCI Controller (rev 02)

Druhy JMicron radic je urceny pro externi SATA, pokud ho deska ma, tuhle presne
neznam, takze to nevim jiste. Je na nem potom fyzicky vyveden jen jeden
konektor.

> Nezávisle na tom, do kterého SATA řadiče ty disky zastrčím, tak se mi
> vždycky zjeví pouze 4 ks. Ať už je už je mám zapojené jenom v tom
> jednom řadiči pro 6 disků nebo v zapojení 3+2. Je tedy zřejmé, že oba
> řadiče jsou nalezeny a jsou funkční, ale některá komponenta nechce
> uznat, že bych mohl mít v počítači víc než 4 SATA disky.

Zkusil bych update biosu a overil, ze mam v biosu tu ICH8 nakonfigurovanou
jako AHCI nebo neco takoveho, ne v rezimu kompatibility s PATA.

zdravim
dan