Nagios a topologie site

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Listopad 21 12:40:54 CET 2006

On Mon, 20 Nov 2006, Jan Kasprzak wrote:

> 	Mam sit, ktera je slozena z nekolika desitek switchu, ktere switchuji
> nekolik VLANu, navzajem jsou pospojovany vicemene stromove pomoci 802.1q
> trunku, a pak nekde mam router, ktery mezi temi VLANy (i smerem ven) routuje.
> Managovaci rozhrani tech switchu (cili to kde odpovidaji na ping :-)
> je na jednom konkretnim VLANu, kde neni skoro nic jineho (a zejmena tam
> neni monitorovaci workstation).

> nebo se snazit do toho obsahnout i L2 topologii, jakoze "kdyz neni dostupny

Ja jsem si kvuli mapce udelat topologii vetvenou.

> tento switch, pak stroje v nem/za nim zapojene nema ani cenu zkoumat".

On to nagios stejne zkouma ale to vetveni pouzije pro rozliseni vypadku
down/unreachable . Kdyz Vam zije stroj ktery je za strojem ktery nezije
je hlasen jako UP.

> Coz by ovsem selhalo v pripade vypadku routeru, protoze sice managovaci
> rozhrani switche by bylo nedostupne, ale vse na stejnem VLANu muze byt

Psal jste ze mgmt workstation je na jinem VLANu nez mgmt rozhranni switchu
takze ty pingy pres router jit musi - ne ?

> klidne funkcni. Navic jsou i pripady, kdy ten switch neni videt pres
> sve managovaci rozhrani, ale pritom switchuje vesele dal (to kdyz switch
> nema uplne dobry OS[1] a pritom skoro vsechno dela uvnitr HW).

Ja to delam tak ze dalsi testovane stroje navesim na ten switch a kdyz
chcipne mgmt rozhrani switche tak to ohlasi switch DOWN a nic jineho.
Aspon vidim ze jen to jen chciply switch, kdyz nejsou UNREACHABLE ty
stroje za nim.

> 	Cili - jak resite v Nagiosu popis zavislosti? Jen L3, nebo jen L2?
> Nebo nejaka kombinace mezi tim?

Delam si i objekty rozvadecu - kdyz mam nekde optiku ktera vede objektem dal
udelam si pomoci nej logickou odbocku na switch v objektu. Tomu rozvadeci
davam stejnou IP jako ma jeho 'parent' testuju ji jednou za hrozne dloho
a vysledky nikam nehlasim.

> -Yenya

> [1] a ja budu Allied-Telesyn klidne jmenovat :-)

Taky je tu mam - obcas se stane.