Nagios a topologie site

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pondělí Listopad 20 18:03:27 CET 2006

	hello, world!\n

pouzivate nekdo Nagios? Vcetne zavislosti mezi sluzbami podle topologie
site? Chtel bych vedet, kterou vrstvu site odrazi vase topologie definovana
v Nagiosu.

	Mam sit, ktera je slozena z nekolika desitek switchu, ktere switchuji
nekolik VLANu, navzajem jsou pospojovany vicemene stromove pomoci 802.1q
trunku, a pak nekde mam router, ktery mezi temi VLANy (i smerem ven) routuje.
Managovaci rozhrani tech switchu (cili to kde odpovidaji na ping :-)
je na jednom konkretnim VLANu, kde neni skoro nic jineho (a zejmena tam
neni monitorovaci workstation).

	A ted je otazka, jestli do Nagiosu zadat L3 topologii,
cili vicemene plocha struktutra typu
	1. monitorovaci stanice
	2. servery na stejnem VLANu s monitorovaci stanici (vcetne routeru)
	3. stroje na ostatnich VLANech
nebo se snazit do toho obsahnout i L2 topologii, jakoze "kdyz neni dostupny
tento switch, pak stroje v nem/za nim zapojene nema ani cenu zkoumat".
Coz by ovsem selhalo v pripade vypadku routeru, protoze sice managovaci
rozhrani switche by bylo nedostupne, ale vse na stejnem VLANu muze byt
klidne funkcni. Navic jsou i pripady, kdy ten switch neni videt pres
sve managovaci rozhrani, ale pritom switchuje vesele dal (to kdyz switch
nema uplne dobry OS[1] a pritom skoro vsechno dela uvnitr HW).

	Cili - jak resite v Nagiosu popis zavislosti? Jen L3, nebo jen L2?
Nebo nejaka kombinace mezi tim?

	Diky,

-Yenya

[1] a ja budu Allied-Telesyn klidne jmenovat :-)

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |