pridat disk do RAID-5

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Středa Listopad 29 08:03:41 CET 2006

Pavel Kankovsky wrote:

> Ano, ale nebyl to sw RAID-5 na Linuxu. ;)

U HW RAIDu to funguje samo, to jsem uz delal - figl je to zvladnout na
linuxovem SW RAIDu :-)

> Odpojit hotspare by neměl být problém.

tak to jsem rad. Tato jedina otazka mi nebyla jasna.

> Komplikovanější je rozšíření RAIDu.
> Zdá se, že dostatečně nová linuxová jádra to umí také

vim o tom, 2.6.17+ - cekal jsem na to rok :-)

> - systém by neměl během provádění této operace jakkoli havarovat

to je u rebuildu RAIDu 5 asi vzdycky pravidlo, si myslim.

> - je to svým způsobem rebuild celého RAIDu, tedy dost velká zátěž
>   a je třeba mít dost velkou rezervu, aby se to dalo provést a
>   nenarušilo to normální provoz

kdyz mi odesel ten disk tuhle, tak jsem pridal novy a on rekl, ze to
bude rebuildovat asi 3 dny. Az kdyz jsem zastavil uplne sluzby, tak to
zvladl za 2 hodinky.

Petr