spamassassin a nizka ucinnost

Linux Konference konference na unistav.cz
Pátek Říjen 6 15:04:19 CEST 2006

Zdravim konferenci,

cca pred pulrokem jsem zprovoznil kombinaci spamassassin (3.0.6) +
spamassassin-milter (0.3.0-1) na sendmailu (8.13.1-3). OS je Centos 4.3.
Spam prakticky ve 100% pripadu zmizel a nebyly zadne problemy (server
obsluhuje cca 500 mailboxu).

Nyni po pulrocnim provozu najednou spam vzrost a do kazde schranky projde v
prumeru 5-12 spamu denne, coz je celkem neunosny stav. Zkusil jsem pridat
dalsi testy do /usr/share/spamassassin ale nepomohlo to ani trochu. Dale
proti spamu pouzivame DNS RBL blokaci, ktera uz tak zahodi pred 400 mailu
denne. Spammassassin sam o sobe cca 600.

Premyslel jsem o greylisting, nicmene potrebujeme maily vyrizovat okamzite a
to bohuzel s timto systemem nejde. Nevedel by nekdo o nejakem dalsim open
source reseni, ktere by nebylo narocne na nastaveni a fungovalo aslespon
trochu efektivne ? Mozna mam nejak spatne nastaveny spamassassin, nevim.
Nedokazu si vysvetlit, proc to pul roku jede a najednou to zlobi....

Diky za kazdy napad.

Petr Hvezda