Hledame programatory nadsence

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pátek Říjen 13 15:37:44 CEST 2006

Petr Klima <mailto:klima na thenet.ch> wrote:
> si, koho jste volili. Takze staci mit seznam tech, kdo odvolili +

	Jenže seznam "kdo volili" je dle současné terminologie CardID... - a
jsme u toho jak zajistit, aby každá lidská entita s hlasovacím právem měla
právě tolik CardID aby platilo, že suma hlasů, které lidská entita s jí
přidělenými CardID (množné čáíslo!) bylo nejvýše rovno jedné... - jak chcete
na jednu stranu dosáhnout anonymity - nesmí být relace mezi hlasem a lidskou
entitou a zároveň chcete, aby každá lidská entita _mohla_ hlasovat právě
jednou...

	Samozřejmě, že je to "implementační detail", jenže natolik
podstatný, že jsem do dnes nenašel způsob, jak ho spolehlivě řešit, aby
splňoval výše uvedené __technické__ parametry... mne nezajímá, že bude
zákon, který vytvoření té relace bude zakazovat, mne nezajímá, že bude
ustanoven úřad, orgán, organizace a já nevím co ještě, který to bude
"hlídat"... - to vše je o lidech a tedy lidské zkorumpovatelnosti a nikoli o
anonymitě voleb.

	Ano, současný systém JE anonymní, není nikde psáno, že volební
lístek musím vyplňovat za plentou, ani kamery ani nic jiného mi tu anonymitu
nevezme - ani biometrické údaje... - i kdybych na těch listech zanechal
spoustu biologických stop, jednak existují způsoby, jak je odstranit nebo
alespoň znepřehlednit tak, aby nebylo patrno, které biologické částice
patřily na který zdrojový list...