Hledame programatory nadsence

Libor Chocholaty libor_ml1 na mts.cz
Úterý Říjen 17 13:38:33 CEST 2006

František Augusztin wrote:

> Co je jednoduchsie ? Spalit milion hlasovacich listkov a vyrobit nove aj so
> spravnymi hlasmi alebo urobit jeden SQL UPDATE ? Kde bude existovat moznost
> preverenia hlasov (co v papierovej verzii existuje) ?

S falsovanim hlasovacich listku je to jeste slozitejsi. Byl jsem jednou
ve volebni komisi. Po zavreni volebni mistonosti se bedna s hlasama
otevre, listky vysypou na stul a roztridej se. Pak se jednotlivy
spocitaj, napise se zapis a vsichni ho podepisou. Predseda komise (mozna
jeste s nekym, uz si to nepamatuju) vezme vysledky a roztridene a
spocitane hlasy a veze je na volebni komisi o uroven vys. Tam se tyhle
vysledky zapisou, predseda to podepise, hlasy se odevzdaj. A tak dale az
na republikovou volebni/scitaci komisi. takze mate podpisama clenu
volebnich komisi uplne odzdola az ke krajske (nebo jake) dokladovano, ze
to bylo tak a tak. Takze nestaci spalit milion listku a vyplnit znovu.
musel byste spalit i vsechny scitaci archy a vyplnit je znovu a
zfalsovat podpisy. Myslim, ze to je dostatecne nerealne, aby se o to
nekdo pokousel.

Libor