Hledame programatory nadsence

Libor Chocholaty libor_ml1 na mts.cz
Středa Říjen 18 12:31:31 CEST 2006

Peter Surda wrote:

> Ale ved to sa da spravit analogicky ako v analogovom voleni. Sql dump podpisu
> ludia z komisie za pomoci svojich privatnych klucov.

Ja vidim problem tohohle reseni v tom, ze podepisujete neco, za co se
nemuzete zarucit. Naopak lidi ve volebni komisi mohou zarucit, ze kazdy
hlas v urne tam hodil nekdo z tech, co prisli, prokazali se prislusnym
zpusobem, ze to jsou oni, clen volebni komise si na seznamu volicu
odskrtnul, ze tenhle clovek uz volil. Takze se vi, kdo vsechno volil a
spocitaji, koho zvolili. Nedovedu si predstavit podobnou zaruku bez
toho, aby lide prisli do volebni mistnosti, prokazali se, zasli za
plentu, a hodiliobalku do krabice. Jo, je mozny ten system udelat tak,
ze clovek prijde do volebni mistnosti, prokaze se volebni komisi, necha
si od clena komise podepsat nejaky (anonymni) klic, kterym pak podepise
svoji volbu, kterou provede nekde za plentou. Ovsem jediny prinos oproti
soucasnemu stavu je rychlejsi scitani hlasu, nikoli vyrazna uspora casu
a prostredku na usporadani voleb.

Libor