Hledame programatory nadsence

Michal Dobes dobes na tes.eu
Středa Říjen 18 14:44:12 CEST 2006

Ondřej Tůma napsal(a):
> Koncim s touto diskuzi (beztak uz tu davno nema co delat), nema cenu
> debatovat s lidmi, kteri hledaji duvody jek NE. Tim se nikdy nikdo
> nikam nedstal. Ja hledam duvody jak ANO.

Takto, byly polozeny otazky, ktere budete muset ve svem reseni
zodpovedet tak, aby to akceptovala vetsina. Soucasny system
neni dokonaly, ale manipulace vysledky tak, aby to pro melo
pro manipulatora dostatecny efekt je velmi narocny s moc
malou sanci, ze se to podari utajit. Proto je ucinejsi a levnejsi
manipulovat masy vhodnou predvolebni kampani.
V pripade "vhodneho" elektronickeho systemu je slozitost
takove manipulace minimalni, takze velmi pravdepodobna.
Z toho plyne, ze reseni musi byt takove, aby slozitost
a utajitelnost manipulace byla na tom stejne, jako ji ma
soucasny model (idealne jeste odolnejsi).
Budete muset taktez resit dalsi otazky ohledne anonymnosti
a dodatecne overitelnosti vysledku nebo presvedcit narod,
ze to jsou zbytecne prezitky.
A mnoho dalsich veci, vcetne ziskani dostatecne podpory mezi
lidem pro vubec takovou zmenu od papiroveho modelu.
Zkratka to neni jen problem technicky, ale ma i spoustu jinych
rozmeru a i kdyz technicky to zvladnete na vybornou, tak budete
muset i zvladnou mineni vetsiny v dalsich oblastech.
Asi vas tym nazory zde pritomnych moc nepotesily. Ale muzete se
zkusit je vyresit v ramci neceho, cemu bych rekl studie
proveditelnosti a pak uvidite, zda znate odpovedi takove,
aby to aspon nektere uspokojilo po strance technicke.

M.