Problemy s Atheros wifi kartami

Petr Klima klima na thenet.ch
Pátek Září 1 10:55:13 CEST 2006

Hm, myslim, ze to neni ono. Pocet interruptu na AP se stale drzi mezi 10
a 15 za vterinu, pricemz pocet "beacon miss interrupts" na klientu porad
roste - za posledni dva dny ~1000. AP si neni vedome jedineho problemu,
zadne zbesile rostouci hodnoty cehokoliv.

BuFran wrote:
> Zdravim,
>
>   To co popisujete je zrejme problem "Stuck beacon" ktery je i silne
> popsan na wiki http://madwifi.org/wiki/StuckBeacon je to znamy problem
> a programatori jej resi. Urcite "zaplaty" ktere by to mely resit:
>
> 1. Nastavovat iwconfigem kanal, a zejmena vykon pri vypnutem interface

Kanal se nastavuje jenom pri startu

> 2. Vypnout specialni rezimy karet turbo/xr/xchanmode nejlepe jiz pri
>    tahani modulu

Nepouzivam

> 3. Dat kartu do jineho PCI - nekdy se rozfunguje

Ta moznost neexistuje, mam k dispozici 2 miniPCI sloty a oba obsazene.

> 4. Nastavit delsi cas beaconu "iwpriv ath0 bintval 500" pri vypnutem iface

To neni dobry napad, podle reakci nastavovani dlouheho beacon intervalu
nedela dobrotu pri WPA (wpa-supplicant to nema rad)

> 5. Zablokovat automatickou volbu rychlosti (dat ji napevno)

To je celkem samozrejme, potrebuju spolehlivost, ne hrubou rychlost.

>   Mam 3 stroje s madwifi a na dvou mi pomohl jeden z techto bodu, tretimu
> stroji nepomaha ani svecena voda :( Podle programatoru madwifi je
> zrejme chyba v HALu, podle programatoru HALu je chyba v madwifi tak si
> vyberte :)

Ja jich mam tak 15-20, obcasne reasociace se objevi temer na vsech, ale
jenom asi dva nebo tri (shodou okolnosti ty z nejdelsich linek) maji
vetsi problemy.

>   Jinak podotykam ze zadny z techto bodu problem neodstranil uplne,
> dochazi k totalnimu zatuhu serveru (a naslednemu restartu) v celkem presne
> pravidelnych intervalech po 13 - 15 dnech (mam ale nejakou r169x) ale
> rapidne jej zlepsil.

Mam uptime i 44 dni, pres 15 dni bezne, restarty nejsou kvuli
hardwarovym problemum.

Tosuja
--
 Petr Klima