HP Proliant 320 a RAID

hafi mandrake.user na seznam.cz
Středa Září 6 14:18:51 CEST 2006

egroups píše v St 06. 09. 2006 v 13:50 +0200:
> Dobre,ale jak tedy udelam SW RAID v linuxu tak,aby se mi opravdu zrcadlili
> oba disky vcetne /boot a swap,proste aby byli uplne identicke a po vymene
> disku se to zase samo presypalo?
> Kdesi jsem vystaral,ze /boot nesmi byt na raidu.

boot na raidu klidně být může. Nedoporučuje se aby tam byl swap. A
nejrychlejší je raid pokud je jen oddil /. To ale asi není ideální a tak
se stejně disk dělí (tady by mě zajímalo jak moc znatelné toto
zpomalení).
Co se týká zavádění, tak je třeba aby u obou disků byl záznam v MBR a
zavaděč dokázal v případě nefunkčnosti jednoho disku nabootovat z
druhého.

Příklad zápisu pro grub může vypadat takto:
default saved        # Důležité!!!
timeout 10
fallback 1 2         # Důležité!!!

title A
root (hd0,0)
kernel /kernel
savedefault fallback # Důležité!!!

title B
root (hd1,0)
kernel /kernel
savedefault fallback # Důležité!!!

title C
root (hd2,0)
kernel /kernel
savedefault

Pokud disk vyměníte a automaticky se do pole nepřídá, což zjistíte příkazy
cat /proc/mdstat
nebo
mdadm --detail /dev/md0

tak ho stačí přidat
mdadm /dev/md0 -a /dev/hdc1

a synchronizace se udělá automaticky

mail:~# cat /proc/mdstat
Personalities : [raid1]
md0 : active raid1 hdc1[2] hda2[0]
      3903680 blocks [2/1] [U_]
      [====>................]  recovery = 21.6% (845952/3903680) finish=4.3min speed=11766K/sec

--
Zdeněk Havlát

# Netvrdím že vím, jen se snažím pomoci.
# RFC1149 - Tam kde WiFi nestačí