Rychlost filesystemu

Neděle Září 17 22:38:08 CEST 2006

On Sun, 3 Sep 2006, Petr Simek wrote:

> To nevim, ale pokud na pasce nastavim jinou velikost bloku nez jakou to
> pak zkusim cist/psat tak se ten proces zakousne. Tedy soudim ze to bude
> asi tech 512B.

Pusťte si ten cat pod strace a divte se...

> Co mi vrta hlavou je rychlejsi prenos do souboru nez do /dev/null, to uz
> logicke neni, tedy aspon jak ja chapu /dev/null a vzhledem k mym pokusum
> prenaseni dat z disku do /dev/null a z /dev/zero do /dev/null kde to
> bezelo opravdu svizne.

Viz výše. Možná se cat chová malinko jinak, když zapisuje do zařízení (i
když je to /dev/null) a když zapisuje do souboru. Mám dojem, že jsem to
někdy pozoroval.

> Co take nechapu je, ze dd pri 10240B bloku s paskou pracuje ocekavanou
> rychlosti kdezto pri 512B bloku vykonostne naprosto selhava.

Teď mne napadá, že by možná stálo za pokus také zkusit ten strace,
tentokrát i s parametrem pro meření času.