Asterisk a Skype

Michal Rybarik michal.rybarik na ecce.sk
Úterý Září 19 18:23:28 CEST 2006

Zdravim,

>   Existuje nějaké šikovné řešení, které mi propojí softwarové telefony komunikující prostřednictvím Asterisk ústředny s klienty používající Skype a naopak? Jinak řečeno jde uskutečnit hovor z Skype na SIP/H323/IAX telefon (a samozřejmě naopak) ve spolupráci s Asteriskem? Chvíli jsem Googloval, ale nic rozumného jsem nenalezl. Co jsem našel jsou vesměs klientská řešení a ještě ke všemu za peníze. Já ale hledám centrální serverové řešení pro aspoň 10 současných hovorů.

Skype je nedokumentovany closed-source bastard, a kedze samotna Skype
aplikacie taketo neico nepodporuje, je velmi tazke imlpenetovat to (a
zabezpecit aby to chodilo aj ked autori Skype nieco zmenia v protokole).
Nie ste zdaleka prvy kto nieco take hlada, na Asterisk stranke je na to
zbierka, a my sme vo firme mali asi pred rokom dopyt od vacsieho klienta
na vyvoj takehoto riesenia, ale dali sme od toho ruky prec. Ked vam
vyrobca nepomoze ale hadze klacky pod nohy, nechcem s nim nic mat.. Ja
skype od toho casu bojkotujem, ale ked vy chcete, mozete si prepojit
Asterisk so Skype cez HW. Na Windows nahodite Skype klienta, pripojite
na USB FXS Skype branu (taku co sa do nej pripaja klasicky telefonny
aparat), toto pripojite do FXO karty v Asterisku (zopar kuskov X100 pre
PCI tu mam, mozem odpredat), a nech sa paci, jedna hovorova linka...
Alebo sa vykaslite na pochybne proprietarne riesenia ako je Skype a
zvolte si nieco normalne. Ked som vas nepotesil tak sorry..

M.R.