rekonstrukce extended partition

cz 172638 cz172638 na gmail.com
Pondělí Září 25 10:34:31 CEST 2006

pekny den ve spolek,
vcera jsem instaloval os na otestovani a smazal jsem primarni partisnu
(/dev/hda3) a udelal novou, protoze celej linux mam na logickych
partisnach v ext. partisni (/dev/hda4) a zacinaly hda5 a vejs, bylo
jedno, ze ext. part. byla najednou /dev/hda3 a partisna pro solaris
/dev/hda4
nicmene vecer jsem se rozhodl udelat v tom poradek a v fdisku jsem dal
'fix partition order' a protoze jsem potreboval jeste neco zkouset na
solarisove partisni (ted jiz /dev/hda3) spustil jsem prikaz dd, ale of
misto stavajiciho /dev/hda4 (nerestartoval jsem) jsem ho spustil
nasledovne:
dd if=/dev/zero of=/dev/hda3
dd skoncil skoro ihned se slovy ze na zarizeni neni misto, nicmene
stacil smazat tabulku logickych partisni, takze ostatni systemy jsem
zachranil (solaris, reactos etc).
stav je naledujici:
1) prikaz dd nevynuloval logicke partisne, teda myslim si to :)
2) nepamatuju si a nikde nemam poznamenano, jak byly jednotlive
partisne velke, takze nemuzu vytvorit novou tabulku oddilu a zkusit je
namountovat (pamatuju si jen, ze swapka je gigova, /boot partisna s
ext3 je 200mb a ostatni partisne jsou xfs)
3) na /dev/hda3 mam solaris a na /dev/hda1 reactos a mam netinst
stable debiana a damn small linux z live distribuci a freesbie freebsd
livecd

problem tedy zni:
jak hledat zacatky jednotlivejch partisni? (co konkretne a kde, pomoci
klasickych nastroju v solarisu, nebo linuxoveho, freesbie livecd, aby
se dala 'zrekonstruovat' tabulka oddilu pro dos ext. part.)

diky