rekonstrukce extended partition

Premysl Hruby lin-konf na post.cz
Pondělí Září 25 12:08:36 CEST 2006

cz 172638 wrote:
> pekny den ve spolek,
> vcera jsem instaloval os na otestovani a smazal jsem primarni partisnu
> (/dev/hda3) a udelal novou, protoze celej linux mam na logickych
> partisnach v ext. partisni (/dev/hda4) a zacinaly hda5 a vejs, bylo
> jedno, ze ext. part. byla najednou /dev/hda3 a partisna pro solaris
> /dev/hda4
> nicmene vecer jsem se rozhodl udelat v tom poradek a v fdisku jsem dal
> 'fix partition order' a protoze jsem potreboval jeste neco zkouset na
> solarisove partisni (ted jiz /dev/hda3) spustil jsem prikaz dd, ale of
> [...]

dd,

doporucuji gpart, byva soucasti ruznych rescue cd. Dela presne to co
potrebujete ;) - snazi se odhadnout obsah poskozene/smazane partition
tabulky. Ma dva mody. Rychly - odhadne podle zacatku disku, a pak kazde
nasledujici uspesne uhadnute partisny - opravdu otazka spise sekund. A
pak druhy mod, kdy scanuje opravdu kazdy sektor, doporucuju pouzit az
pokud selze rychly mod - trva dlooouho ;). Zatim sem s nim byl vzdy
uspesny. Uklada pouze partition tabulky (i extended a takove), od
spousty OS. Takze o obsah partisen se bat nemusite.

-Ph