Software suspend a hodne pameti

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Pondělí Duben 2 11:19:42 CEST 2007

Dne pondělí 02 duben 2007 10:33 Petr Klíma napsal(a):

Dobrý den,

> Samozrejme, situace je relativne bezproblemova u tech stroju, jejichz
> spotreba je nejnizsi (cca 12 slusne vykonnych pracovnich stanic, celkova
> klidova spotreba bez monitoru je do 1500W), spis problematicke jsou 4
> nove pracovni stanice se spotrebou dalsich 1500W - ty maji 32GB RAM a
> soude dle prehledu ruznych swsuspendu jsem ziskal pocit, ze vice nez 4GB
> neni podporovano.

Zkušenosti s tolik RAM nemám, ale osobně bych se nejdřív vydal cestou
suspendování do RAM. Tam by snad nemusela být velikost paměti problém,
protože se data z ní nikam nepřesouvají a nekomprimují. Výhoda je velmi
vysoká rychlost uspávání i probouzení, řádově 1-3 sec. Díky tomu by mohlo
odpadnout řešení automatického spouštění, protože uživatel ráno přijde,
bouchne do klávesnice a takřka okamžitě může pracovat. Uspávání potom
jednoduše z cronu. Nevýhoda je, že takto hibernovaný počítač stále vyžaduje
(celkem zanedbatelný) přísun energie a tak hrozí problém při výpadku proudu.
Ale to máte asi ošetřené, když píšete, že současná praxe je nechávat počítače
běžet stále.

Ctirad