Software suspend a hodne pameti

Petr Klíma tosuja na tosuja.info
Pondělí Duben 2 12:55:54 CEST 2007

Petr Šobáň wrote:
 > Nevím co chcete ušetřit :-)

Penize, to uz jsem psal. A realne, ne na papire

> Nebo aby se třeba vypnuly samy pokud by nebyla aktivita na síti - tj
> nepřišel pro ně žádný paket po nějakou dobu a toto by bylo zakázané
> třeba přes pracovní dobu. Takže přes pracovní dobu práce po pracovní
> době by sledoval aktivitu na síti a pokud by nebyl potřeba tak by se
> vypl atd....

A ona to MUSI byt nejaka hibernace, protoze bez ni je to setreni opravdu
ciste virtualni - za noc usetrim na jednom stroji tak 1.5kW/h, coz je
kolik? 6Kc? A pak necham cloveka s hodinovym platem 300Kc deset nebo
patnact minut zbytecne cekat na boot, prihlaseni, spousteni aplikaci,
nahravani radove gigabytovych modelu a tak. Porad mi z toho vychazi, ze
prodelavam a silne.

> Podle mě to má význam vypínat pouze na víkend kdy to dva dny nebude
> pracovat.

Zrovna pokud jde o stanice, tak ty muzou byt (v naproste vetsine
pripadu) vypnute v case 18-06, vypocetni stroje muzou byt vypnute stale,
pokud neni ve fronte nejaka uloha na vypocet.

No, abychom se dostali dal - zkusil jsem suspend to RAM na jedne
IntelliStation se 4GB RAM a ono se to proste vypnulo. Navic potom jsem
ho musel zapinat nadvakrat - poprve se jenom roztoci vetraky a tim to
hasne. Mozna je to v nastaveni BIOSu, jeste si s tim pohraju.
Mimochodem, kernel je 2.6.18, distribuce OpenSuse 10.2.

Suspend to disk (minimalne jaderny swsusp) opravdu vice, nez 4GB RAM
nepodporuje, ani ho tak nelze zkompilovat, tato cesta pada.

Zatim jedine, co fungovalo, je standby. Tam sla spotreba na polovinu, na
probuzeni trvalo nejdele rozsviceni displeje.

Tosuja
--
Petr "Tosuja" Klíma
Mail: tosuja na tosuja.info