V cem delat GTK aplikace ?

OndřejTůma konference na webjet.cz
Čtvrtek Duben 5 15:13:15 CEST 2007

Dobry den,

obe knihovny jak Gtk (Gtkmm tak QT) jsou nyni in. Na obou se velmi
usilovne pracuje, obe maji wrapery do pythonu, i perlu pripadni i php ci
jine. GTK ma nyni vyhodu v tom, ze existuje i C# nadstavba - Mono.

Obe knihovny jsou multiplatformni, obe v celku pouzitelne, a jen velmi
malo se stava, ze unix-like uzivatele nepouzivaji zadny qt nebo gtk
program. Takze knihovny v obou pripadech byvaji jiz v beznem
uzivatelskem prostredi nacteny.

Rozdil je, jak uz tu bylo receno v licencovani. Vedle techto knihoven
jeste muzete pouzit WxWindow. Též je multiplatformni a tez existuje cela
rada wraperu do ostatnich jazyku.

Pokud by ste tyto knihovny chtel srovnavat, zamerte se na jiz hotove
dialogy (oblibena neduha je print dialog). Pak ruzne systemove a
polosystemove casti, jako sou thready nebo task ikony atd. Dnes je take
hodne in GL podpora.

Stejne jako QT ma sveho designera, GTK(mm) ma glade, WxWindow ma pokud
vim take nejakeho designera.

Sam sem zacal pouzivat Gtk resp. Gtkmm, nyni si hraju i s py-gtk. Z
praxe snad jen musim jeste podotknout ze WxWindow na unix-like systemech
pouziva jako svou base knihovnu opet GTK, i kdyz mam pocit, ze snad muze
pouzit i QT.

Na webu kdyz hodne googlite, mate moznost najit jiz nejake dokoncene
flame wars, i nejake to srovnani. Pamatujte ale, ze byvaji jiz dost
stare a tak spousta veci hlavne tykajicich se "nepodpory" jiz neni
pravda. Rozhodne doporucuji juknout na referencni prirucky a priklady.
Pak si vyberte tu ktera Vam nejlepe vyhovuje. Muzete zkusit i nejaky
benchmark, samotneho by me zajimalo jak si tyto 3 knihovny stoji na
unix-like / mac / win systemech.

--
Ondrej Tuma Unix-like system is the best operation system from the top of
the world.