Dotaz na server

Ivo (Bear) Hanuska ihanuska na ip-sec.cz
Pátek Duben 13 18:59:51 CEST 2007

Víte, bez sebemenšího uzardění Vám mohu sdělit, že ačkoliv momentálně
spravujeme asi (například) 140 instancí SAPu (IBM blade centers), asi 30
instancí Lotus Domino serverů (HP DL) a kdovíkolik dalších softwarů
(JIT, Oracle...) na Linuxu a na značkovém železe, tak se nám ještě
nestalo, že bychom měli podobné problémy, jako popisujete (to se mi
stalo u počítačů poskládaných z kompnentů "každý pes jiná ves"). Máme tu
HP i IBM a nejsou tu s tím problémy.

Jistě SCSI řadiče jsou tam proto, aby bylo možo připojit nějaké
zařízení. Ale SCSI to dělá kvalitně a rychle. Rychleji, než cokoliv
jiného. A nevyžaduje zbytečné režije (jak třeba SATA a pod.). Prostě, na
SCSI mi nešahejte.

TCO: My to v podniku kdysi počítali a zjistili jsme, že suma sumárum to
vyjde stejně jako když si koupíte Windows s odpovídajícím počtem
licencí. Jenom to je bez problémů s restarty (důvod, proč se z Windows
přešlo u nás se SAPy na Linux), mizející pamětí  a vysokou náročností
(Důvod pro přechod Domina). Proti profesionálním UNIXům je Linux sice
méně hardwarově "vytuněný", ale taky podstatně levnější (Vůči AIXu aš
3x, když neberu v úvahu školení a další služby - věřte, máme tu 36
AIXových stanic na PowerPC).

IH