Dotaz na server

Martin Hankovec martin.hankovec na ceskearchivy.cz
Pátek Duben 13 21:08:23 CEST 2007

> Já nevím, zdá se mi to tošku uhozené. SCSI řadič máte a dáte tam SW
> raid? SCSI řadiče se používají snad proto, aby se nevytěžoval procesor a
> Vy si ho vytížíte RADem... Já, cobý člověk, který má nařízeno dělat
> všechno podle jakýchsi (někdy uhozených) celofiremních standardů bych
> řekl: kupte ještě jeden disk a udělejte RAID5, nebo dokonce zkuste
> popátrat po nějakém levnějším RAID řadici a udělejte ten RAID5
> hardwarově (třeba se Vám podaří dosáhnout toho, že v případě výpadku
> budete moct vadný disk vymněnit za chodu - disky dneska moc nevydržej
> :o)))).

Uhozene je to, ze je v tomto IBM sice SCSI radic, ale RAID radic je tam jen
odlehceny, na ktery musi byt binarni ovladace, se kterymi jsou problemy.
Bohuzel SCSI radic <> RAID radic.

"Levnejsi" RAID radic od IBM stoji 15000,-

Samozrejme ze tam bude disku vice, minimalne jeste jeden spare. Trochu jsem
to zjednodusil. Slo mi o to, abych se vyhnul tomu binarnimu driveru.

Martin Hankovec