Dotaz na server

Ivo (Bear) Hanuska ihanuska na ip-sec.cz
Sobota Duben 14 11:03:45 CEST 2007

Ale Linux už dávno není hračka zadarmo. Na Linuxu už dneska jede tolik
kritických aplikací, že byste se divil. TO je OS jako koždý liný. Pro
servery rozhodně lepčí než Wokňousy.

> [...]
>>

> Tak mi poradte jiny server, na kterem mi pobezi bez problemu Linux
> (pozadavky viz nize), pokud vite o necem lepsim a levnejsim. Koupil bych
> klidne i jiny server (treba HP nebo Fujitsu-Siemens nebo neco jineho), ale u
> IBM mi prisla podpora Linuxu relativne bezproblemova a snad nejlepsi (mam v
> sitich servery jak IBM, tak Compaq a Fujitsu-Siemens). Bohuzel rady serveru,
> ktere by se mi libily uz IBM prestala vyrabet :-( a ted skoro do vseho
> strkaji SATA, SAS a napul softwarovy RAID.
> Rozhoduje predevsim cena, protoze pro me ucely vetsina beznych serveru (s

My používáme servery od HP a neměli jsme s nimi žádné potíže. Já sám mám
několik HP DL380 s externími policemi na disky. Jedou tam normální
OpenSource drivery a nemám problémy. HP podporuje SuSe a RedHat. My máme
těch několik SAS polí taky. Není s nimi sebemenší problém. Řekl bych, že
to není špatné.

> Ten server bude fungovat jako webovsky a postovni server s tim, ze k nemu
> bude jeste pripojeno externi datove pole Petastore zrejme pres Ultra320 SCSI
> nebo FC. Soucasny server (ktery bezi na PC s Celeronem 2.4 GHz, 2GB pameti)
> stiha, ale diky tomu, ze musim vytvorit datove uloziste, upgradnu i ten
> server. Bohuzel to externi pole s disky je natolik drahe, ze nemuzu vyhodit
> dalsich 100000 a vice za server.
>
> Martin Hankovec

Proč FiberChannel? To se mi zdá příliš. Tento server (pokud to bude
server na Web a mail) nebude tak velký přenosový výkon směrem k
úložištím potřebovat. SCSI stačí bohatě.