Dotaz na server

Breta mail na breta.dot.eu
Neděle Duben 15 10:43:44 CEST 2007

"Martin Hankovec"

> Teda vubec by me nenapadlo, jakou bitvu nazoru svym dotazem rozpoutam...:-)

Nejde o zadnou bitvu, je to jen stretavani nazoru, coz povazuji za velice
uzitecne pro vsechny diskutujici.

> A ze mi dokonce v konferenci o Linuxu nekdo rekne, abych Linux nepouzival mi
> pomalu vyrazilo dech. Vubec nehodlam kupovat nejaky "realny OS", kdyz mam
> CentOS na 9 serverech a chodi naprosto bez problemu.

1. Az budete velky, treba poznate i nektere ty realne OS - a budete prekvapen.
2. Uz to zde nekdo uvadel - zkuste si odhadnout TCO.

> Tak mi poradte jiny server, na kterem mi pobezi bez problemu Linux

To ja poradit nemohu, vsechny Linuxy jsou pro mne jen takove hracky
pro male kluky.

> Ten server bude fungovat jako webovsky a postovni server s tim, ze k nemu
> bude jeste pripojeno externi datove pole Petastore zrejme pres Ultra320 SCSI

Zkuste si spocitat traffic na ten web - to je zanedbatelne, nebo mozna zvazte
web-hosting.

Mail-o5 nevime, zda tech mailboxu bude 5 ci 50 nebo 500 ci 5000. Zda tam chcete
treba A-vir ochranu, ... a.t.d.

> stiha, ale diky tomu, ze musim vytvorit datove uloziste, upgradnu i ten

Network Attachet Storage asi pujde udelat levneji. Prave nad tim s kolegou badame,
dali jsem si za ukol jen nahradit zalohovani na pasku nejakym diskovym polem,
v RAID - vratit se k tomu puvodnimu smyslu te zkratky:
Redundant Array of Inxepensive Disks.

--
MJD 54205.444479, Breta, vyzkumnik.
www.breta.eu