Dotaz na server

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Neděle Duben 15 20:10:49 CEST 2007

Zdravím!

> Myslím, že porovnáváte jablka s hruškami. Mluvíte-li o výkonu
> profesionálního SCSI řadiče určeného pro RAID pole, pak ten těch 250
> Mbit/s má taky - a s přehledem. Hovoříte li o těch srandaudělátkách na
> některých základních deskách (které umí jen RAID 0 a 1), pak asi budete
> mít pravdu.

Kdepak, hovořím o řadičích vydávaných za profesionální (třeba ty od HP;
jestli doopravdy profesionální jsou, to je věc názoru :) ).

250Mbit/s určitě má, ale já mluvím o 250Mbyte/s :-)

> Další věc, na kterou nesmíte zapomínat je rychlost vlastních disků.
> Těžko porovnáte disky s 3500 otáčkami a disky s 10000 otáčkami a velkou
> cache. Takže i toto hraje hodně velkou roli.

Hraje, já to vždy testoval s identickými disky.

> Zkuste ale porovnat profesionální řešení a softwarové řešení na stejné
> platformě. Já je nědávno dělal pro jeden náš projekt a byl jsem
> překvapen.

Vidíte, já také. Jen opačným směrem.

> I když pro některé servery, nebo stanice ten nárůst není
> signifikantní (třeba jen v procentech), pro mne to byl důvod, proč jsem
> o softwarových RAID řešeních přestal přemýšlet.

Minimálně u RAID-1 nevidím jediný důvod, proč by softwarový RAID měl být
pomalejší než hardwarový.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares                          <mj na ucw.cz>   http://mj.ucw.cz/
A LISP programmer knows value of everything, but cost of nothing.