Dotaz na server

Ivo (Bear) Hanuska ihanuska na ip-sec.cz
Neděle Duben 15 20:04:40 CEST 2007

Myslím, že porovnáváte jablka s hruškami. Mluvíte-li o výkonu
profesionálního SCSI řadiče určeného pro RAID pole, pak ten těch 250
Mbit/s má taky - a s přehledem. Hovoříte li o těch srandaudělátkách na
některých základních deskách (které umí jen RAID 0 a 1), pak asi budete
mít pravdu.

Další věc, na kterou nesmíte zapomínat je rychlost vlastních disků.
Těžko porovnáte disky s 3500 otáčkami a disky s 10000 otáčkami a velkou
cache. Takže i toto hraje hodně velkou roli.

Zkuste ale porovnat profesionální řešení a softwarové řešení na stejné
platformě. Já je nědávno dělal pro jeden náš projekt a byl jsem
překvapen. I když pro některé servery, nebo stanice ten nárůst není
signifikantní (třeba jen v procentech), pro mne to byl důvod, proč jsem
o softwarových RAID řešeních přestal přemýšlet.

IH