Dotaz na server

Martin Hankovec martin.hankovec na ceskearchivy.cz
Neděle Duben 15 20:20:46 CEST 2007

> 1. Az budete velky, treba poznate i nektere ty realne OS - a budete
> prekvapen.
> 2. Uz to zde nekdo uvadel - zkuste si odhadnout TCO.

1. Vetsi uz asi nebudu :-) Denne se ucim nove veci, ale pochybuji, ze by me
mohl nejaky OS jeste vyrazneji prekvapit (leda snad neprijemne, to se mi
casto stava u M$).
2. Vzhledem k tomu, ze vsechny servery jsem instaloval a spravuji ja, tak
bude rozhodne nizsi nez u "realneho" OS, ktere neovladam.

> To ja poradit nemohu, vsechny Linuxy jsou pro mne jen takove hracky
> pro male kluky.

Potom nechapu, proc na muj dotaz vubec reagujete. Ptal jsem se jasne na
server s Linuxem, nezajima me, ze pouzivate nejake "realne" OS, ktere jste
zatim ani nejmenoval.

> Zkuste si spocitat traffic na ten web - to je zanedbatelne, nebo mozna
> zvazte
> web-hosting.

Bohuzel, tohoto jsem se obaval. Kdyz napisu, na co chci ten server, zacne mi
nekdo radit, abych ho vubec nepouzil. Cetl jste vubec, ze ten server bude
take slouzit pro datove uloziste s externim polem? Myslite, ze budu
porizovat webhosting pro ulozeni nekolika TB dat?

> Network Attachet Storage asi pujde udelat levneji. Prave nad tim s kolegou
> badame,
> dali jsem si za ukol jen nahradit zalohovani na pasku nejakym diskovym
> polem,
> v RAID - vratit se k tomu puvodnimu smyslu te zkratky:
> Redundant Array of Inxepensive Disks.

NAS se daji koupit jako hotova reseni za relativne nizkou cenu. Takze tady
zase unika mne, nad cim badate.

Jinak chci podekovat za rady (i ty, co sly soukrome, mozna predevsim za ne).
Hodne mi pomohly, i kdyz nakonec trochu jinak, nez byl puvodni dotaz
zamyslen (ten server uz totiz IBM prestala dodavat, i kdyz ho na www jeste
maji :-(, jak jsem se dozvedel dotazem). Takze tam dam jiny server (drazsi)
a trochu zmenim ostatni komponenty celeho reseni (kvuli cene). Ale Linux tam
bude stejne :-)))

Dekuji vsem a povazuji muj dotaz za zodpovezeny.
S pozdravem a pranim krasneho vecera
Martin Hankovec